Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

OR.5 Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji

Karta usługi Nr OR.5

Urząd Miejski w Chojnie

 

  1. Nazwa usługi:

Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji.

 

  1. Podstawa prawna:

Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej (t.j. Dz.U. z 1997 r. Nr 78 poz. 483 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 870)

Ustawa z dnia 16 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).

Zarządzenie nr 617/VII/2017 Burmistrza Gminy Chojna z dnia 27 marca 2017 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg, wniosków oraz petycji.

 

  1. Wymagane dokumenty:

Pismo zawierające:

    1. oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem jest grupa podmiotów; w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję (imię i nazwisko),
    2. wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adres do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję  jest grupa podmiotów, należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów,
    3. wskazanie adresata petycji,
    4. wskazanie przedmiotu petycji,
    5. podpis podmiotu wnoszącego petycję lub przez osobę reprezentującą podmiot,
    6. zgoda na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję  (nie obowiązkowa).

 

  1. Formularze wniosków i druki do pobrania:

    1. Wniosek o przyjęcie petycji,
    2. Zgoda na złożenie petycji.

Druk jest również do pobrania w miejscu załatwienia sprawy tj.

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna,

pok. Nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter) lub pok. Nr 12 i 16 (I piętro).

 

  1. Sposób dostarczenie dokumentów:
    1. przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki podawczej na platformie ePUAP, adres skrzynki: /6u96c5hmwj/SkrytkaESP, 
    2. przesłać pocztą tradycyjną,
    3. złożyć osobiście w urzędzie w godzinach jego pracy,
    4. przesłać faksem na nr 91 414 11 17 lub pocztą elektroniczną na adres: info@chojna.pl

 

  1. Opłaty:

Brak opłat

 

  1. Termin załatwienia spraw:

    1. Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie jej w terminie 3 miesięcy termin ten ulega przedłużeniu nie dłużej niż o kolejne 3 miesiące. Jeżeli w ciągu miesiąca od otrzymania petycji złożone zostaną dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, podmiot właściwy do rozpatrzenia petycji może zarządzić ich łączne rozpatrzenie. Na stronie internetowej Urzędu ogłasza się okres oczekiwania na dalsze petycje – nie dłuższy niż 2 miesiące.

 

 

  1. Miejsce złożenia dokumentów :

Urząd Miejski w Chojnie, ul. Jagiellońska 4, 74-500 Chojna

pokój nr 2 Biuro Obsługi Interesanta (parter)

tel. 91 4141035, fax 91 4141117

godziny urzędowania:

poniedziałek- piątek: 7:15-15:15

 

  1. Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

 

  1. Inne informacje:

Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań należących do właściwości Burmistrza.

 

  1. Rejestr zmian:

Osoba aktualizująca kartę: Magdalena Hybiak

Data aktualizacji: 23.12.2021 r.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
09 02 2022 08 25 35 wniosek o przyjecie petycji (DOCX, 17.83Kb) 2022-02-09 08:25:35 73
09 02 2022 08 25 35 zgoda na zlozenie petycji (DOCX, 17.46Kb) 2022-02-09 08:25:35 87
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Magdalena Hybiak

Data wytworzenia:
29 gru 2021

Osoba dodająca informacje

Bartosz Dłubak

Data publikacji:
09 lut 2022, godz. 08:25

Osoba aktualizująca informacje

Bartosz Dłubak

Data aktualizacji:
09 lut 2022, godz. 08:31