Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminy Chojna

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Nr 338 skarga na Dyrektora ZGM


 

Uchwała Nr XXXVII/ 338 /2014

Rady Miejskiej w Chojnie

z dnia 30 stycznia 2014 r.

 

w sprawie rozpatrzenia skargi na Dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Chojnie.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, poz. 645 i poz. 1318) i art. 229 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267) Rada Miejska w Chojnie - po zapoznaniu się z wynikami badania skargi przeprowadzonego przez Komisję Gospodarki Komunalnej, Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska, Handlu, Usług, Ochrony Mienia i Praworządności Rady Miejskiej w Chojnie - uchwala, co następuje:


§ 1. Stwierdza się, że skarga wniesiona na Dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Chojnie w sprawie nieterminowego udzielenia odpowiedzi skarżącym, jest niezasadna.

 

§ 2. Niniejszą uchwałę należy przekazać wnoszącym skargę.

 

§ 3. Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Rady

Kazimierz Komorzycki

 

Uzasadnienie do Uchwały Nr XXXVII/ 338 /2014

Rady Miejskiej w Chojnie

z dnia 30 stycznia 2014 r.

 

Skarga dotyczy nieterminowego udzielenia odpowiedzi na pismo Skarżących z dnia 29.08.2013 r. skierowane do Dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Chojnie w sprawie remontu mieszkania komunalnego pozostającego w najmie Skarżących.

Poruszaną w  tym piśmie sprawę remontu najmowanego  mieszkania należy zaliczyć  do kategorii relacji między najemcą lokalu, a jego właścicielem, czyli w tym przypadku Gminą reprezentowaną przez zarządcę nieruchomości. Sprawy z zakresu stosunków między najemcą, a właścicielem lokalu mieszkalnego mają charakter cywilnoprawny i są regulowane przepisami kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego. Nie są to natomiast sprawy administracyjne w rozumieniu art. 1 kodeksu postępowania administracyjnego. Dlatego nie stosuje się do nich przepisów zawartych w  art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego dotyczących terminów załatwiania spraw. Natomiast przepisy kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania cywilnego czy ustawy o ochronie praw lokatorów(… )nie regulują terminów na załatwianie spraw  tego rodzaju, jak objęta rozpatrywaną  skargą. Dlatego Dyrektorowi Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Chojnie nie można zarzucić uchybienia terminu wynikającego z przepisów prawa. Z uwagi na powyższe skargę należało uznać za bezzasadną.

POUCZENIE

Kodeks postępowania administracyjnego.

„Art. 239 § 1. W przypadku, gdy skarga w wyniku jej rozpatrzenia uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.

Przewodniczący Rady

Kazimierz Komorzycki


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Malaga

Data wytworzenia:
30 sty 2014

Osoba dodająca informacje

Łukasz Malaga

Data publikacji:
07 mar 2014, godz. 09:01

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Malaga

Data aktualizacji:
03 kwi 2014, godz. 10:25