Nr 338 skarga na Dyrektora ZGM
Uchwała Nr XXXVII/ 338 /2014
Rady Miejskiej w Chojnie
z dnia 30 stycznia 2014 r.
w sprawie rozpatrzenia skargi na Dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Chojnie.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, poz. 645 i poz. 1318) i art. 229 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267) Rada Miejska w Chojnie - po zapoznaniu się z wynikami badania skargi przeprowadzonego przez Komisję Gospodarki Komunalnej, Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska, Handlu, Usług, Ochrony Mienia i Praworządności Rady Miejskiej w Chojnie - uchwala, co następuje:
§ 1. Stwierdza się, że skarga wniesiona na Dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Chojnie w sprawie nieterminowego udzielenia odpowiedzi skarżącym, jest niezasadna.
§ 2. Niniejszą uchwałę należy przekazać wnoszącym skargę.
§ 3. Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Kazimierz Komorzycki
Uzasadnienie do Uchwały Nr XXXVII/ 338 /2014
Rady Miejskiej w Chojnie
z dnia 30 stycznia 2014 r.
Skarga dotyczy nieterminowego udzielenia odpowiedzi na pismo Skarżących z dnia 29.08.2013 r. skierowane do Dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Chojnie w sprawie remontu mieszkania komunalnego pozostającego w najmie Skarżących.
Poruszaną w tym piśmie sprawę remontu najmowanego mieszkania należy zaliczyć do kategorii relacji między najemcą lokalu, a jego właścicielem, czyli w tym przypadku Gminą reprezentowaną przez zarządcę nieruchomości. Sprawy z zakresu stosunków między najemcą, a właścicielem lokalu mieszkalnego mają charakter cywilnoprawny i są regulowane przepisami kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego. Nie są to natomiast sprawy administracyjne w rozumieniu art. 1 kodeksu postępowania administracyjnego. Dlatego nie stosuje się do nich przepisów zawartych w art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego dotyczących terminów załatwiania spraw. Natomiast przepisy kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania cywilnego czy ustawy o ochronie praw lokatorów(… )nie regulują terminów na załatwianie spraw tego rodzaju, jak objęta rozpatrywaną skargą. Dlatego Dyrektorowi Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Chojnie nie można zarzucić uchybienia terminu wynikającego z przepisów prawa. Z uwagi na powyższe skargę należało uznać za bezzasadną.
POUCZENIE
Kodeks postępowania administracyjnego.
„Art. 239 § 1. W przypadku, gdy skarga w wyniku jej rozpatrzenia uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
Przewodniczący Rady
Kazimierz Komorzycki
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Malaga Data wytworzenia:
30 sty 2014
Osoba dodająca informacje
Łukasz Malaga Data publikacji:
07 mar 2014, godz. 09:01
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Malaga Data aktualizacji:
03 kwi 2014, godz. 10:25